Onlangs versie 22 van de browser Firefox geïnstalleerd. Deze versie lost een aantal kwetsbaarheden op in versie 21 en wordt door Mozilla dwingend voorgeschreven. Al snel ontstonden er problemen met Internet Bankieren bij ABNAMRO. Na een correctieve actie (herstellen software van E.dentifier-2 bleek het probleem er nog steeds te zijn. De browser herkent de E.dentifier-2 niet. Teruggaan naar Firefox versie 21 is geen optie, gezien de kwetsbaarheden in deze versie.
Contact gezocht met de servicedesk en wat is de reactie:
"In versie 22 van Firefox is het niet meer mogelijk om met een gekoppelde E.dentifier in te loggen in Internet Bankieren. Wilt u toch gebruik maken van de gekoppelde e.dentifier? Dan adviseren wij u om tijdelijk over te stappen op Chrome of Internet Explorer. Wij werken aan een oplossing en gaan er nu vanuit dat we deze midden augustus kunnen doorvoeren. Onze excuses voor het eventuele ongemak".
Deze melding kunt u op website van ABNAMRO terug vinden via de volgende link:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/internet-bankieren/systeemeisen-en-browsers.html.
Vreemd, je zou immers verwachten dat de werking van de E.dentifier-2 van ABNANRMO voor (een geplande wijziging) op een van de meest gangbare browsers meegenomen is en getest wordt. Of in (zeer) korte tijd na de upgrade naar versie 22 van Firefox beschikbaar komt. Nu duurt het minimaal 8 weken na het moment van de upgrade naar versie 22 van Firefox.
Advies: tijdelijk overstappen naar IE of Chrome? Dus IE en Chrome worden wel ondersteund? Vreemd als je de laatste statistieken mag geloven zijn er wereldwijd momenteel even veel gebruikers van Firefox en IE, en Chrome is momenteel marktleider. In Europa is het aandeel van Firefox zelfs groter van dan IE. In Nederland is het aandeel Firefox beduidend lager en zou dit een rechtvaardiging zijn voor ABNAMRO om de ondersteuning van Firefox een lagere prioriteit te geven.
Kijk hier voor de modus operandi van cybercriminelen en hackers of lees eens mijn andere Blogs.
Contact gezocht met de servicedesk en wat is de reactie:
"In versie 22 van Firefox is het niet meer mogelijk om met een gekoppelde E.dentifier in te loggen in Internet Bankieren. Wilt u toch gebruik maken van de gekoppelde e.dentifier? Dan adviseren wij u om tijdelijk over te stappen op Chrome of Internet Explorer. Wij werken aan een oplossing en gaan er nu vanuit dat we deze midden augustus kunnen doorvoeren. Onze excuses voor het eventuele ongemak".
Deze melding kunt u op website van ABNAMRO terug vinden via de volgende link:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/internet-bankieren/systeemeisen-en-browsers.html.
Vreemd, je zou immers verwachten dat de werking van de E.dentifier-2 van ABNANRMO voor (een geplande wijziging) op een van de meest gangbare browsers meegenomen is en getest wordt. Of in (zeer) korte tijd na de upgrade naar versie 22 van Firefox beschikbaar komt. Nu duurt het minimaal 8 weken na het moment van de upgrade naar versie 22 van Firefox.
Advies: tijdelijk overstappen naar IE of Chrome? Dus IE en Chrome worden wel ondersteund? Vreemd als je de laatste statistieken mag geloven zijn er wereldwijd momenteel even veel gebruikers van Firefox en IE, en Chrome is momenteel marktleider. In Europa is het aandeel van Firefox zelfs groter van dan IE. In Nederland is het aandeel Firefox beduidend lager en zou dit een rechtvaardiging zijn voor ABNAMRO om de ondersteuning van Firefox een lagere prioriteit te geven.
- Overstappen naar IE is voor mij geen optie: ik ben al jaren geleden overgestapt van dit product naar Firefox mede om het hoge aantal kwetsbaarheden in IE, dus teruggaan is geen optie;
- Overstappen naar Chrome? Waarom zou ik over moeten stappen naar een andere browser als ABNAMRO zijn zaakjes niet op orde heeft. Ik heb een achtergrond in IT, dus overstappen is niet zo moeilijk, maar hoe is dat met alle andere gebruikers, van Firefox en Internet Bankieren bij ABNAMRO, die een mindere of geen achtergrond in IT hebben.
Kijk hier voor de modus operandi van cybercriminelen en hackers of lees eens mijn andere Blogs.